Biznes

Jakie materiały do bindowania przydadzą się w biurze?

• Zakładki: 57


Bindowanie dokumentów to jeden ze sposób na ich porządkowanie. W zależności od charakteru dokumentów i potrzeb biura (a także klientów) ważne dokumenty możemy przechowywać w segregatorach lub właśnie w zbindowanej formie. Kiedy warto bindować dokumenty i jakie materiały do bindowania będą nam potrzebne?

Kiedy warto bindować dokumenty?

Bindowanie dokumentów sprawdza się wszędzie tam, gdzie przepisy prawa lub wewnętrzny regulamin wymuszają na nas archiwizowanie dużej ilości dokumentów, do których rzadko wracamy. Jeśli do przechowywanych dokumentów częściej wracamy, wtedy lepiej umieszczać je w segregatorach. Bindowanie dokumentów pozwala zmniejszyć nieco przestrzeń, zajmowaną przez archiwizowaną dokumentację.

Materiały do bindowania dokumentów w biurze

Jeśli uznamy, że bindowanie dokumentów usprawni system archiwizowania dokumentów, powinniśmy zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze materiały do bindowania:

  • bindownica – wybór odpowiedniej bindownicy powinniśmy uzależnić od potrzeb biura; poszczególne modele różnią się przede wszystkim liczbą stron, jaką można zbindować w jednym momencie
  • plastikowe grzbiety – dostępne są różne rodzaje i w różnych rozmiarach
  • listwy zaciskowe – mniej popularne od grzbietów rozwiązanie; sprawdza się wtedy, gdy nie możemy sobie pozwolić na dziurkowanie dokumentów
  • folia i kartony do bindowania – przód i tył dla bindowanych dokumentów
  • debinder – przydaje się wówczas, gdy zachodzi potrzeba rozbindowania pliku i wyciągnięcia jednego dokumentu

Odpowiednie materiały do bindowania pozwolą szybko oprawić i uporządkować dokumenty w biurze, ograniczając ilość używanych segregatorów i koszulek.

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem smartkleks.pl

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
36 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *