Sport

Poznaj zalety używania liny do ćwiczeń

• Zakładki: 119


Podstawą zrównoważonego treningu jest korzystanie z szerokiej gamy narzędzi treningowych, czyli po prostu różnych sprzętów do ćwiczeń.  Jeśli chcesz urozmaicić swoją codzienną walkę o lepsze samopoczucie, zdrowie i sylwetkę, zadbaj o to, aby w przydomowej siłowni znalazła się lina do ćwiczeń. Ten niepozorny przedmiot nie tylko zaangażuje całe ciało, eliminując nierównowagę podczas rzeźbienia mięśni z użyciem innych sprzętów, ale i przełamuje codzienną rutynę.  Zabójczo skuteczny trening cardio z użyciem liny do ćwiczeń ma jeszcze wiele innych zalet. 

Lina do ćwiczeń to zwykły przedmiot o niezwykłych możliwościach. Choć niektórzy mogliby uznać, że to niepotrzebny wydatek, bo ćwiczenia przypisane do liny do ćwiczeń można z powodzeniem wykonywać z użyciem kręconej liny jutowej, nic bardziej mylnego.  Lina treningowa, zwana również bojową, wykonana jest z materiału syntetycznego, którego końce zabezpieczone są materiałem, umożliwiającym komfortowy uchwyt.  Dzięki temu włókna nie rozplątują się, a sama lina się nie strzępi. Najczęściej ma długość między 9 a 15 metrów, średnicę od 26 do 52 mm i wagę od 9 do 20 kg. O skuteczności treningu decyduje właściwe dopasowanie liny do swoich możliwości.  Im będzie dłuższa i grubsza, tym trudniej będzie z nią trenować. 

Zalety ćwiczeń z użyciem liny bojowej

Lina do ćwiczeń oferuje trening całego ciała, angażując większość mięśni, w tym mięśnie ramion, barków, górnej i dolnej części pleców, brzucha oraz nóg i pośladków. Jeśli chcesz popracować nad konkretnym obszarem, wystarczy odpowiednio dobrać ćwiczenia z użyciem liny bojowej. Dla przykładu dwustronne fale przy użyciu dwóch lin i obu rąk w tym samym czasie skupiają się na wzmacnianiu i budowaniu mięśni grzbietu. Z kolei jednostronna fala, czyli ćwiczenie, gdzie ramiona pracują naprzemiennie, poprawia skuteczność mięśni skośnych zewnętrznych. 

Poprawa wydolności krążeniowo-oddechowej

Już 10-minutowy trening z użyciem liny do ćwiczeń poprawia wydolność krążeniowo-oddechową. Tak wynika z licznych badań na ten temat. Wymachiwanie linami sprawia, że serce szybciej pompuje krew do wszystkich zaangażowanych podczas ćwiczeń mięśni. Kołysanie linami zwiększa tętno, co jest traktowane jako aktywność energetyczna. Używanie liny bojowej w codziennych treningu to sposób na szybsze spalanie kalorii i jednoczesne wzmacnianie serca.

Sposób na poprawę wyników sportowych

Zabójczo skuteczny trening cardio wzmacnia wydolność organizmu, co może przyczyniać się do poprawienia wyników sportowych. Kluczem jest właściwie opracowanie programu treningowego, by nie doprowadzić do przeciążenia mięśni i spadku wydajności w związku z wydłużonym czasem regeneracji. Jeśli chcesz poprawić swoje wyniki sportowe, nigdy nie rób tego na własną rękę. 

Lina do ćwiczeń może być używana przez osoby z urazami dolnych części ciała

Zaletą korzystania z liny bojowej jest możliwość ćwiczenia na siedząco, np. siedząc na krześle. Ćwiczenia w takiej pozycji również poprawiają wydolność tlenową. Trening z liną do ćwiczeń stanowi alternatywę dla bardziej wymagających ćwiczeń aerobowych. 

3 ćwiczenia z użyciem liny treningowej 

Niezależnie od parametrów każdy sprzęt używany jest w ten sam sposób. Jeśli dopiero zaczynasz swój trening, sięgnij po najkrótszą i najlżejszą linę, by wypróbować jej możliwości. Gdy nieco wzmocnisz swoje ciało, będziesz mógł sięgnąć po dłuższą i grubszą linę.  Trening polega na potrząsaniu, huśtaniu i uderzaniu linami o ziemię, by rzucić wyzwanie mięśniom i zacząć spalać tłuszcz. Koniecznie wypróbuj fale jednostronne i dwustronne, wykonując serię 3-4 powtórzeń z 30-sekundową przerwą po każdych 30 sekundach ćwiczeń. Kolejnym ćwiczeniem jest uderzanie liną o podłogę, a dokładniej linami, bo będziesz potrzebować dwóch liny do tego zadania.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Gipara.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
122 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *